DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Bütünleşik Pazarlama İletişiminin İlkeleri ve Uygulamaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
MCPR 566
Güz
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dersin amacı lisansüstü öğrencilerine bütünleşik pazarlama iletişiminin temel ilkelerini ve uygulamalarını aktarmaktır. Dönem boyunca, BPİ kavramının ortaya çıkışına kuramsal bir yaklaşım sağlamak ve bu kavramı gelişim, uygulama ve değerlendirilmesine ilişkin tartışmaları göz önünde bulundurarak eleştirel bir gözle değerlendirmek amaçlanmıştır. Öğrenciler derste BPİ karmasının bileşenlerini sunacak ve konuya ilişkin makaleleri tartışacaklardır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramının temel ilkelerini açıklayabilecek,
  • Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımının gelişmesinde rol oynayan faktörleri değerlendirebilecek,
  • BPİ kavramını tüm unsurlarıyla açıklayabilecek,
  • Her bir iletişim unsurunun bir bütün olarak BPİ’ne nasıl bir katkısı olduğunu açıklayabilecek,
  • BPİ programlarını inceleyebilecek,
  • Dönem boyunca verilen okumalar üzerinden bir BPİ kampanya uygulamasını değerlendirebilecektir.
Ders Tanımı Bu ders, bütünleşik pazarlama iletişimi konusuna ilişkin ilkelerin ve uygulamaların eleştirel çalışmasını ve derinlemesine tartışılmasını kapsamaktadır. BPİ'nin temelleri incelendikten sonra, BPİ kampanya geliştirme süreci anlatılacaktır. BPİ ile ilişkili konularda, ilgili akademik dergilerde yayınlanmış farklı makaleler tartışılacaktır. Ayrıca öğrenciler, BPİ karmasının her bir elemanına ilişkin sunum yaparak o konuyla ilgili makaleleri tartışacaklardır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Pazarlamada BPİ’nin Rolü http://fabrikbrands.com/what-is-integrated-marketing-communications/ https://courses.lumenlearning.com/boundless-marketing/chapter/introduction-to-integrated-marketing-communications/ https://learn.g2crowd.com/integrated-marketing-communications
3 BPİ'nin Ortaya Çıkışı Philip J. Kitchen, Joanne Brignell, Tao Li And Graham Spickett Jones (2004). The Emergence of IMC: A Theoretical Perspective. Journal of Advertising Research, 44 , pp 19-30 Kitchen, P. J., & Schultz, D. E. (2003). Integrated corporate and product brand communication (1). Journal of Competitiveness Studies, 11(1),
4 BPİ’nin Gözden Geçirilmesi Porcu, L., Barrio-García, S. D., & Kitchen, P. J. (2012). How Integrated Marketing Communications (IMC) works? A theoretical review and an analysis of its main drivers and effects. Tafesse, W., & Kitchen, P. J. (2017). IMC–an integrative review. International Journal of Advertising, 36(2), 210-226. Finne, Å., & Grönroos, C. (2017). Communication-in-use: customer-integrated marketing communication. European Journal of Marketing, 51(3), 445-463.
5 BPİ Kampanya Planı David Pickton and Amanda Broderick, (Sep 2004) Integrated Marketing Communications 2nd Ed., Financial Times/ Prentice Hall. pp. 288-309 Blakeman, R. (2018). Integrated marketing communication: creative strategy from idea to implementation. Rowman & Littlefield. Patti, C. H., Hartley, S. W., van Dessel, M. M., & Baack, D. W. (2017). Improving integrated marketing communications practices: A comparison of objectives and results. Journal of Marketing communications, 23(4), 351-370.
6 Sosyal Medya ve BPİ Felix, R., Rauschnabel, P. A., & Hinsch, C. (2017). Elements of strategic social media marketing: A holistic framework. Journal of Business Research, 70, 118-126.
7 Ara Sınav
8 BPİ Karması: Reklamcılık Dahlen, M., & Rosengren, S. (2016). If Advertising Won't Die, What Will It Be? Toward a Working Definition of Advertising. Journal of Advertising, 45(3), 334-345. Kumar, V., & Gupta, S. (2016). Conceptualizing the Evolution and Future of Advertising. Journal of Advertising, 45(3), 302-317. Schultz, D. (2016). The Future of Advertising or Whatever We're Going to Call It. Journal of Advertising, 45(3), 276-285.
9 BPİ Karması: Halkla İlişkiler Illia, L., & Balmer, J. M. (2012). Corporate communication and corporate marketing: Their nature, histories, differences and similarities. Corporate Communications: An International Journal, 17(4), 415-433.
10 BPİ Karması: Satış Promosyon Zoellner, F., & Schaefers, T. (2015). Do price promotions help or hurt premium-product brands?Journal of Advertising Research, 55(3), 270-283.
11 BPİ Karması: Doğrudan Pazarlama Subramanian, K. R. (2017). Building Customer Relations through Direct Marketing. International Journal of Combined Research & Development, Vol.6, Issue 9, pp. 799-810.
12 BPİ Karması: Kişisel Satış Arnett, D. B., & Wittmann, C. M. (2014). Improving marketing success: The role of tacit knowledge exchange between sales and marketing. Journal of Business Research, 67(3), 324-331.
13 BPİ’de Etkinlikler ve Deneyimler Hede, A. and Kellett, P. (2011), "Marketing communications for special events", European Journal of Marketing, Vol. 45 No. 6, pp. 987-1004.
14 BPİ Kampanya Analizi ve Tartışma
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Projesi
Ders Kitabı

İlgili okumalar

 
Önerilen Okumalar/Materyaller

Blakeman, R. (2018). Integrated marketing communication: creative strategy from idea to implementation. Rowman & Littlefield

Ang, L. (2014). Principles of Integrated Marketing Communications. Cambridge University Press 

David Pickton and Amanda Broderick, (2004) Integrated Marketing Communications 2nd Ed., Financial Times/ Prentice Hall.

 

Çevrimiçi bilgi kaynakları:

Journal of Advertising

International Journal of Advertising

Journal of Advertising Research

Journal of the Institute of Public Relations

Journal of Product and Brand Management

Journal of Marketing Communications

European Journal of Marketing

Journal of Business Research

Journal of Brand Management

Journal of Communication Management

Journal of Database Marketing and Customer Strategy Management

Journal of Promotion Management

Public Relations Review

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
4
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
5
80
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
27
Final Sınavı
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanını bütünleşik iletişim perspektifinden değerlendirir.

 
X
2

Alanda var olan kuram ve ilkeler hakkında bilgi birikimini geliştirir ve edinilen bilgiyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.

X
3

Alandaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları yakından takip eder ve bunları sistemli şekilde çalışmalara yansıtır.

X
4

Pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanının içinde olduğu farklı disiplinler (pazarlama, reklamcılık, halkla ilişkiler, kurumsal iletişim, pazarlama iletişimi vb.) arasındaki bağlantıları bütünleştirerek alana katkı sağlayacak yeni bilgiler oluşturur.

X
5

Günümüz tüketim dinamiklerini esas alarak tüketici üzerindeki yansımalarını analiz eder.

 

 

6

Alanı ilgilendiren konularda sentez ve değerlendirme becerilerini geliştirir.

X
7

Alanı ilgilendiren konular hakkında bilimsel etik kurallar çerçevesinde çalışmalar yürütür.

8

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler alanında tartışılan konular hakkında özgün bir araştırma projesi tasarlar ve uygular.

9

Bir yabancı dili kullanarak pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ortamlarda tartışmalara katılır.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest